معرفی رژیم کرب سایکلینگ

معرفی رژیم‌های غذایی شماره ۲: 

رژیم کرب سایکلینگ – carb cycling 

رژیم کرب سایکلینگ به این صورت انجام میشه که در آن بعضی روزها در هفته با کربوهیدرات بالا، بعضی روزها کربوهیدرات پایین و بعضی روزها بدون کربوهیدرات می‌باشد. البته برخی فقط بین روزهای کم کربو و پر کربو سوییچ می‌کنند و روز بدون کربوهیدرات را حذف می‌کنند. مصرف کربوهیدرات در این روزها به صورت زیر می‌باشد: 

پر کربوهیدرات: ۴ تا ۵ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن

کم کربوهیدرات: ۱ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن

بدون کربوهیدرات: ۳۰ گرم کربوهیدرات

چطور انجام دهیم؟

سه روز کم کربوهیدرات

یک روز پر کربوهیدرات

در این روزها کالری خود را باید اینگونه تقسیم کنید: ۲/۲ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، کربوهیدرات مطابق بالا و مابقی کالری از چربی.

آیا کرب سایکلینگ موثر است؟ بله

آیا این رژیم یک معجزه است؟ خیر. نگه داری و ادامه دادن این رژیم اصلا کار آسانی نیست. بسیاری از افراد در روزهای کم کربوهیدرات و بی کربوهیدرات کنترل عصبی کمتری دارند و انرژی کافی برای تمرینات رو ندارند، در یک کلام حالشون خیلی خوب نیست. همچنین این رژیم نیازمند کنترل و برنامه ریزی سخت‌تر رژیم غذایی در هر روز می‌باشد.

نکته اصلی که در رژیم کرب سایکلینگِ افرادی که آن را معجزه آسا می‌خوانند، مصرف بالای پروتئین است. این افراد در روزهای کاهش کربوهیدات باقی‌مانده کالری خود را از پروتئین به مقادیر زیاد جبران می‌کنند. همانطور که در پست‌های قبلی  در باره ارزش حرارتی غذا صحبت کردیم، گفتیم که بدن برای سوزاندن پروتئین انرژی بیشتری مصرف می‌کند همچنین با مصرف بالای پروتئین شما به حفظ و ساخت عضلات کمک کرده و متابولیسم بدن خود را بالا نگه می‌دارید.

در نتیجه در هر رژیمی که شما کالری خود را کنترل کنید (افزایش یا کاهش) و این کالری را به درستی تقسیم کنید، بنا بر هدف مورد نیاز بدون هیچ پیچیدگی می‌توانید بدن دلخواه خود را بسازید. برای راهنمایی بیشتر به دو پست قبلی درباره نحوه تقسیم کالر‌ی‌ها رجوع کنید.

 منبع: https://legionathletics.com

[clean-login]

لطفا تیک "به یاد داشته باش" را فعال کنید